O blogu, blogowaniu, byciu blogerem

Wczoraj po przeczytaniu posta Blanki z Mojego Zakupoholizmu, o magicznym spotkaniu z Tomkiem Tomczykiem i jego nową książką, zaintrygowana i zaciekawiona zaczęłam poszukiwać informacji na ten temat. Jak się okazało i czemu ja wcześniej na to nie trafiłam to nie wiem, iż w 2012 roku Tomasz napisał bardzo ciekawą książkę, która przez nie których uznawana jest za Biblię Blogera. Sam autor o swoje książce pisze : "... W "Blogerze" skupiłem się na sztuce blogowania, wyjaśniając, w jaki sposób prowadzić dobrego bloga, który może być zarówno sposobem na życie, jak i stylem życia. Poruszyłem tematykę motywacji, technik pisania dobrych tekstów, kontaktów z mediami, animowania społeczności. W epilogu zaś, przez wielu uznawanym za najlepszy tekst, jaki kiedykolwiek napisałem, opowiedziałem, jak marnie wyglądały początki mojej twórczości i dokąd zmierzam...".
Nowa książka to swoista kontynuacja poprzedniczki - pt. „Blog.Pisz, kreuj, zarabiaj”. O tym dziele autor wypowiada się tak: "...W „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj” skoncentrowałem się na kreowaniu wizerunku i sztuce zarabiania. Opowiadam o mentalności blogera. O tym, co odróżnia dobrego twórcę od przeciętnego, poczytnego blogera od takiego, jakich są tysiące. Opowiadam o etapach, technikach i sekretach komercjalizowania bloga. Odpowiadam na setki pytań, jakie zadają sobie blogerzy, otrzymując oferty od firm. Wszystkie są oparte na prawdziwych przykładach. Opisuję najciekawsze kampanie, najgorsze kampanie, nasze największe błędy i drobne sukcesy. Padają nazwiska, firmy, kwoty, cytuję setki maili i wiele wypowiedzi znanych blogerów. Jest dużo humoru, ale czasami mocno biję. Nie przeklinam. Zbyt często. Jeśli chcesz wybić się z tłumu blogerów i zarabiać na blogu, to lepszej pozycji na rynku nie znajdziesz. To blisko 400 stron samych konkretów, tworzących spójną historię, bo zadbałem też o to, by książkę czytało się jak powieść... W „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj” nie znajdziesz porad w rodzaju „jak w tydzień zarobić milion”. Nie ze mną te numery. Zakładanie bloga po to, by zarabiać, to działanie na krótką metę i zawsze kończy się porażką. Kładę też ogromny nacisk na uczciwość i nie opisuję żadnych niehonorowych sztuczek czy sprytnych technik. W blogosferze i tak mamy za dużo cwaniaków, a najlepiej zarabiający blogerzy są uczciwi. Ich wszystkich łączą te same, na pozór niewidoczne, cechy i możesz je posiąść. Nie jest to łatwe, ale wykonalne, jeśli zrozumiesz, że proces zarabiania zaczyna się w głowie, nie na blogu, a pieniądze są tylko pożądanym skutkiem ubocznym tworzenia bloga..." 
Widzę, że nie tylko ja i Agnieszka, odkryłyśmy w sobie potrzebę podzielanie się swoimi odczuciami i przemyśleniami do bycia blogerem, blogowania, bloga i blogosfery. Tomek zrobił to w bardzo profesjonalny sposób. Zazdroszczę mu wiedzy ... i z chęcią uścisnęła bym mu prawicę i powiedziała dziękuje. Choć książek w dłoni jeszcze nie miałam, ale delikatnie zapoznałam się z tematem pierwszej a II zamówiłam już w Empiku (ze swej strony polecam kupowanie książek w internetowym Empiku ponieważ zawsze są tańsze niż stacjonarnie). Jak wspomniałam II część "Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj" zakupimy w Empiku w cenie normalna 34,90 zł - teraz trwa akcja zaczytaj się jesienią i wybrane pozycje można zakupić z 25% rabatem - i ta się łapie w tę promocję 26,18!!!. A I część "Bloger" zakupimy w Wydaje.pl za 39,90 zł. (Do każdej zakupionej książki drukowanej ebook dosyłany jest mailowo)

P.S Obydwie pozycje trafiają na listę obowiązkowych Lektur !!!





Komentarze